Activiteiten

OKRA organiseert met veel enthousiasme activiteiten. De activiteitenpagina is de ideale plek om te ontdekken wat er allemaal te beleven valt bij jou in de buurt en zelfs in heel Vlaanderen en Brussel. Of je nu houdt van sport, cultuur, reizen, of gewoon gezellig samenzijn, bij OKRA vind je zeker iets dat past bij jouw interesses en wensen. Neem een kijkje en ontdek de voordelen van een actief en sociaal leven bij OKRA!

Okra Over Okra Activiteiten
Okra Over Okra Belangen

Jouw belangen

OKRA zet zich in voor de rechten en belangen van senioren. OKRA volgt beleidsontwikkelingen, geeft advies en overlegt met beleidsmakers om ervoor te zorgen dat senioren gehoord worden. Samen werken we aan een rechtvaardige en inclusieve samenleving. Ontdek hier hoe wij jouw belangen behartigen.

Word vrijwilliger

Vrijwilliger in een warme seniorenvereniging, iets voor jou?

Vrijwilligers zijn het kloppende hart van OKRA. Ze helpen activiteiten organiseren, stippelen een tocht uit, presenteren bij een feestmoment, onderhouden de ledenadministratie, doen boodschappen, leiden een vergadering, en nog veel meer. Maar bovenal: ze zetten hun eigen talenten in en krijgen daar veel voldoening van. Heb jij interesse om je talenten met ons te delen? Lees dan snel verder.

Okra Over Okra Word Vrijwilliger

Wil je tot in detail weten waar OKRA allemaal mee bezig is en met welk doel? Je leest het in ons beleidsplan van 2021 – 2025: ‘Van vuurtoren tot satelliet’. Meer informatie over de grote maatschappelijke veranderingen waar OKRA in de toekomst zal op inspelen vind je in de omgevingsanalyse. Wil je meer weten over de evolutie van OKRA in de voorbije jaren, dan tref je heel wat cijfermateriaal in de interne analyse. De recentste verwezenlijkingen en (toekomst)plannen kun je lezen in het ‘Voortgangsrapport 2021-2025’ en in het ‘Cijferboek OKRA 2022’.

Omgevingsanalyse
Interne analyse
Voortgangsrapport
Cijferrapport

OKRA-memorandum

Naar aanleiding van de Belgische federale verkiezingen van 9 juni 2024, wenste OKRA haar beleidsprioriteiten mee te geven. OKRA maakte dit memorandum bij het begin van een nieuwe beleidsperiode op Europees, nationaal en gewestelijk vlak. Het kwam tot stand met inbreng uit diverse gespreksgroepen met vrijwilligers, beroepskrachten en themadeskundigen. De eindteksten werden besproken en geamendeerd door de plaatselijke OKRA-belangenbehartigers in de provinciale celteams belangenbehartiging en goedgekeurd op het algemeen celteam van 8 februari 2024.

Memorandum
Addendum
Samenvatting memorandum
Okra Over Okra Bestuursorganen

Bestuursorganen
van OKRA

OKRA is een vzw, een vereniging die geen winst nastreeft, en stelt daarom een algemene vergadering en een algemeen bestuur aan. Daarnaast heeft OKRA ook een dagelijks bestuur. Deze drie groepen bestaan hoofdzakelijk uit vrijwilligers en hebben elk een eigen opdracht.